-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3444 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

برخورد صحيح با شخصي كه افكار آزار دهنده، او را به انكار خدا ميكشاند چيست؟

چه خوب بود نمونهاي از اين افكار و پرسشهاي آزار دهنده را بيان ميكرديد و از سن و سال و روحية آن شخص، مطالبي مينوشتيد; در هر صورت، پرسشها و شبهاتي مانند اين كه: چرا خدا آفريد؟ چرا اين گونه آفريد؟ چرا انسانها را با درد و رنج در خودشان و ظلم و ستم در اجتماعشان و تفاوتها در خلقتشان همراه كرد؟ از آفريدهها چه ميخواهد؟ چرا براي آنها اين قدر تكليف قرار داد؟ چرا مرگ را آفريد؟ و چرا پس از مرگ، جهنم و آتش و...؟ و حتي معضلات سياسي و اقتصادي، فرهنگي جامعه و عملكردهاي نامطلوب بعضي از مسئولين نظام، و صدها سؤال از اين نوع كه همگي به ذهن كنجكاو و روح حقيقت طلب انسان هجوم ميآورد و در صورت دست نيافتن به پاسخي مناسب، ميتوانند، شك و ترديد و حتي انكار و كفر به خدا و غيب و معاد و ديگر اعتقادات ديني را در انسان شكل دهند، و بر عكس، همين سؤالات، در صورت رسيدن به جوابي متين و منطقي، ميتوانند، زمينة معرفتي تازه و بالنده به خداوند مهربان را در انسان فراهم آورند، و باب ايمان و عشق به خداي آفريننده عشقرا به روي انسان بگشايند.

آن چه ميتواند ذهن شلوغ آدمي را در اين شرايط سامان بخشد و مانع بروز مشكلات فكري و روحي او باشد، نكاتي است كه به آن اشاره ميشود: 1. طرح سؤال; 2. تنظيم و دستهبندي كردن سؤال; 3. تحليل نمودن سؤال و به جواب رسيدن; 4. مراجعه به عالمان حكيم و كارشناس و همراهي با آنان; ...فَسْ ?‹َلُوَّاْ أَهْلَ الذِّكْرِ إِن كُنتُمْ لاَتَعْلَمُون;(انبيأ،7)، اگر نميدانيد از آگاهان بپرسيد.، يا به فرمودة امام سجاد7: هلك مَن ليس له حكيمٌ يُرشِدُه...;كسي كه براي او راهنماي حكيمي نباشد، هلاك ميگردد.(بحارالانوار، علامة مجلسي;، ج 75، ص 659، ب 21، وصايا علي ابن الحسين، مؤسسة الوفأ.)5. مطالعة كتابهاي مفيد، مانند: عدل الهي، نوشتة شهيد مطهري.

در نامههاي بعدي، سؤالتان را واضحتر بنويسيد تا جواب واقع بينانهتر به آن داده شود.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.